top of page
חיפוש

מתי כדאי להתחיל טיפול בזריקות לירידה במשקל?

שמעתם על התרופות, אולי חשבתם שזה לא בשבילכם, אתם כבר בהשמנה לא מעט זמן, בדיקות הדם קצת מאיימות, ואז בביקור אקראי אצל הרופא קיבלתם המלצה ואפילו מרשם! זה נשמע מפתה, אבל אתם באמת מתלבטים. אז איך תדעו אם כדאי לכם להתחיל ומה כדאי לעשות לפני שמתחילים בטיפול?



להתחיל שינוי הרגלים ומסגרת ליווי צמוד כבר עכשיו!

כן, זה נשמע אולי משונה, כי "אם הייתי יכולה לרדת במשקל למה אני צריכה את התרופה?" ובכן רוב האנשים דווקא מצליחים לרדת במשקל בטווח הקצר, אך בטווח הקצת יותר ארוך הם עולים בחזרה או נכנסים לפלאטו (קו ישר) ואז עולים בעקבות ויתור ותסכול. אם שיניתם הרגלים ירדתם במשקל ונתקעתם, זה יכול להיות זמן טוב לנסות טיפול תרופתי, חשוב מאוד לעשות את התהליך בליווי דיאטנית.


המחקרים אומרים שכדאי להתחיל את הטיפול התרופתי אחרי שכבר התחלתם תהליך ירידה במשקל!

באחד המחקרים שבו בדקו את ההשפעה של סקסנדה ביקשו מקבוצת המשתתפים להשתתף בתהליך שינוי הרגלים לאורך 12 שבועות, לאורך התקופה ירדו המשתתפים ירידה ממוצעת של 5% במשקל, בתום 12 השבועות התחילו בטיפול תרופתי. לאורך שנת טיפול תרופתי נצפתה ירידה נוספת של כ10% במשקל, זאת אומרת שהם ירדו 5% ואז 10%, בקבוצה שלא נעשה שינוי הרגלים לאורך 12 שבועות טרם תחילת הטיפול התרופתי נצפתה ירידה של כ10% בלבד. כך שבסופו של דבר ניתן להסיק מכך שמי שיבחר לעשות שינוי הרגלים עוד לפני תחילת הטיפול יצליח להשיג ככל הנראה תוצאה טובה יותר בתהליך הירידה גם עם התרופה. או במילים אחרות ימצה את הטיפול בצורה אידיאלית.




댓글


bottom of page